اگر شما هم به این نتیجه رسیده اید که با وجود کاتالوگ الکترونیکی، صرف هزینه های بالا برای کاتالوگ و بروشورهای چاپی توجیح ندارد و قصد تهیه کاتالوگ الکترونیکی برای کسب و کارتان را دارید، اما نمی دانید که کدام کاتالوگ الکترونیکی برای شما مناسب تر است، موارد زیر را مطالعه کنید و درباره آن ها عمیقاً فکر کنید:

ساخت کاتالوگ دیجیتال آنلاین یا آفلاین؟

به طور کلی کاتالوگ های الکترونیکی را به چند طریق می توان گروه بندی کرد. یکی از این گروه بندی ها کاتالوگ های آفلاین و کاتالوگ های آنلاین است.

این نکته را نباید فراموش کنید، که اساساً یک کاتالوگ دیجیتال استاندارد، می بایست بتواند بدون نیاز به حافظه های جانبی مثل سی دی و یا فلش مموری انتشار و ارسال داشته باشد. پس به نوعی ارسال و انتشار عمده کاتالوگ های دیجیتالی بر پایه اینترنت است. اما اینکه مشاهده کاتالوگ مستلزم اینترنت باشد، چیز دیگری است. به کاتالوگ های دیجیتالی که مشاهده آنه ا نیازمند اینترنت است، کاتالوگ های دیجیتال آنلاین می گویند و در مقابل به کاتالوگ هایی که مشاهده آن ها مستلزم اینترنت نیست کاتالوگ های آفلاین و یا نیمه آفلاین می گویند.

 

هر کدام از این دو گروه مزایای نسبی خود را دارند، به عنوان مثال در کاتالوگ های آنلاین حافظه موبایل و یا کامپیوتر مخاطب درگیر کاتالوگ شما نخواهد بود، اما کندی اینترنت و یا اختلالات معمول در اینترنت مشاهده کاتالوگ شما را با اما و اگرهایی همراه می کند. از جهتی کاتالوگ های آنلاین به دلیل نگهداری بر روی فضای هاست طراح کاتالوگ شما را مجبور به پرداخت هزینه ماهیانه می کند.

sorinet.net/catalog-design-in-mashhad/